Köpvillkor

PRISER

Alla priser som anges på Dryboy AB’s webshop inkluderar mervärdesskatt (moms) om 25%. Kostnad för Frakt tillkommer och beloppet anges i samband med din beställning.

Vi förbehåller oss för eventuella moms- eller avgiftsändringar. Vårt sortiment och våra priser kan komma att justeras löpande från tid till annan. Du är dock alltid säker på det avtalade priset vid tidpunkten för din beställning.

BETALNING

Vi använder Klarna och PayPal som partners för köp via Dryboy AB’s webshop. Det innebär att du betalar helt säkert, antingen via faktura, med bankkort, kreditkort eller bankkonto. Dryboy AB ser aldrig några uppgifter om ditt kreditkortsnummer eller bankkonto och all kort- och personuppgiftsinformation via både Klarna och PayPal är krypterad.

Läs mer på: Klarna, https://www.klarna.com/se  eller

PayPal, https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/personal

LEVERANS

Din produkt (överdrag) levereras hopvikt i en specialsydd väska. Eftersom överdraget varit vikt kan du räkna med att det förekommer veck på den. Detta är helt normalt och vecken rätar vanligen ut sig efter en kortare tids användning.
Vi producerar och levererar normalt din produkt inom cirka 2 veckor från beställningstillfället. När din produkt är producerad, kontrollerad av oss och på väg att levereras aviseras detta via e-post.

Frakten av din produkt sker inom hela Sverige genom Schenker. Leverans sker till det Schenker-ombud som ligger närmast den adress du angivit vid beställningen. I samband med att din produkt skickas till dig får du ett meddelande.

ÅNGERRÄTT

Enligt lag är det 14 dagars ångerrätt, men då våra produkter framställs (skräddarsys) speciellt efter dina behov, bortfaller ångerrätten när tillpassningen av din beställning påbörjats. När du godkänner din beställning på hemsidan och accepterar våra Allmänna Villkor, accepterar du att tillpassningen påbörjas och att ångerrätten därmed bortfaller.

Om du mot förmodan skulle ångra dig efter genomförd beställning, ber vi dig att snarast kontakta oss så gör vi vårt bästa för att upphäva din order och stoppa produktionen av din produkt. Vi kan dock inte garantera att det är möjligt att häva din order, eftersom det är avhängigt om din produkt redan har börjat produceras.

GARANTI

Utöver vad som i övrigt regleras genom Konsumentköplagen, lämnar Dryboy AB hela fem års garanti på din produkts vattentäthet från den dag din produkt köptes in. Vattentäthet avser förmågan hos det tyg som använts för att sy ditt överdrag att motstå genomträngning av vatten såsom regn, snö och dagg. Denna utökade garanti gäller för det fall överdraget har använts för det ändamål för vilket den är framställd, att den är oskadad; det vill säga har hanterats med normal aktsamhet och skötsel, samt att den inte utsatts för yttre påverkan eller olyckshändelse som skadat tyget. Den utökade garantin gäller inte om överdraget används för annat ändamål eller på ett felaktigt sätt, som t.ex. att bristande avrinning gör att det bildas stora pölar av regnvatten som blir stående under längre perioder, om det skadas, hanteras vårdslöst eller tvättas med starka lösningsmedel. Den utökade garantin gäller inte heller om Dryboy AB på grund av möbelns utformning varit tvungna att sy en söm på överdragets ovansidan eller sy fast en kåpa för t ex kran eller grillkåpa. Inte heller de produkter som ligger under kategorin Uteliv och tillbehör ingår i den utökade garantin.

REKLAMATIONSRÄTT

Som konsument (privatperson) har du alltid tre års lagstadgad reklamationsrätt, vilket betyder att du antingen kan begära att få din vara reparerad, utbytt, att köpet hävs eller få avdrag på priset, beroende på aktuell situation. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan klaga över fel och brister hos produkten som är köpt av Dryboy AB inom tre år från tidpunkten du mottog varan. Rätten att reklamera gäller dock endast under förutsättning att dessa fel och brister inte uppstått som en följd av felaktig eller oaktsam användning av produkten eller att produkten på annat sätt skadats genom yttre påverkan, hantering eller olyckshändelse efter att du mottagit produkten.

ÅBEROPA GARANTI ELLER REKLAMATION

Du ska åberopa din Garanti eller reklamera din produkt i rimlig tid efter att du har konstaterat bristen. Det första du ska göra är att kontakta Dryboy AB via e-post, brev eller telefon. Därefter ska produkten skickas till Dryboy AB. Tänk på att spara ditt kvitto eller fraktsedel för köpet, då detta gäller som garantiunderlag.
E-post: info@dryboy.se

Adress: J. A Pripps Gata 2, 421 32 Västra Frölunda

Avtal på Dryboy AB webshop kan i dagsläget endast tecknas på svenska.